We are looking for an Accountant to work in Örnsköldsvik, Sweden

TM Progress/Kiilto söker en Redovisningsekonom

Du har nu möjlighet att få arbeta i ett starkt växande bolag med engagerade medarbetare. TM Progress/Kiilto expanderar och vi söker en redovisningsekonom till vårt huvudkontor i Örnsköldsvik. Har du erfarenhet från såväl ekonomi som löneadministration och vill jobba i en stimulerande miljö med högt engagemang? Välkommen med din ansökan senast 26 juni 2020.

TM Progress är ett företag med fokus på golvavjämning. Vi har över 40 års erfarenhet och utvecklar, tillverkar och säljer helt i egen regi. Idag är vi rikstäckande med leveranser i säck, moderna pumpbilar eller entreprenad. Entreprenaderna utförs via vårt nätverk av certifierade TM Entreprenörer. Försäljning sker via våra fem försäljningskontor i Sverige. Vi är inne i en spännande fas av tillväxt och ska under året fusioneras med vårt svenska systerbolag Kiilto AB. 2018 blev vi en del av finska Kiilto, ett familjeägt företag som grundades 1919. Med 100 års erfarenhet och en vision fram till 2080, skiljer vi oss från konkurrenterna. Vårt långsiktiga mål gör oss trygga att utveckla lösningar för framtiden. Under 2019 omsatte Kiilto runt 220 miljoner euro och är 1000 anställda.

ARBETSUPPGIFTER

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av löpande redovisning, löneadministration och upprättandet av månadsbokslut för koncernens bolag. Du ansvarar för kund- och leverantörsreskontra, avstämningar, inlämnandet av moms- och arbetsgivardeklarationer, löneadministrationshantering och kan självständigt upprätta årsbokslut och årsredovisningar. Du är även delaktig i företagets analys- och förbättringsarbete gällande rutiner på ekonomiavdelningen. Du rapporterar till ekonomichef.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig med flerårig erfarenhet som redovisningsekonom eller motsvarande med inriktning på redovisning och månadsbokslut. Du är utbildad civilekonom eller liknande. Vidare har du en hög kompetens inom området och har förmågan att se helheten. Du bör hantera Officepaketet på en god nivå samt ha en mycket god systemvana. Du ska även hantera både svenska och engelska på en god nivå i både tal och skrift. För att trivas i rollen som redovisningsekonom krävs att du har en bra analytisk förmåga och du bör vara noggrann, strukturerad och kunna arbeta självständigt. Du har en mycket god förmåga att kommunicera, är positiv och bra på att samarbeta.

VAD VI ERBJUDER

Vi erbjuder dig en härlig arbetsplats med god stämning, bra förmåner, kollektivavtal och en tillsvidareanställning på heltid.

ANSÖKAN

Skicka in din ansökan senast 26 juni 2020 här. Urval sker löpande. Om du har frågor är du välkommen att kontakta:

Andreas Ehn – Tf ekonomichef på +46 70 331 85 80

Vi arbetar i enlighet med Kiilto’s rutiner för rekryteringsprocesser och kommer att behandla all kommunikation som rör tjänsten med absolut sekretess. Vi kommer att ställa intervjufrågor till några av de sökande via videolänk.

Hoppas vi hörs!

Please see more on our websites Kiilto and TM Progress.