We are looking for a Sales Representative, Industry, to work in Northern Sweden

Kiilto är ett familjeägt företag från Finland etablerat 1919 med en uttalad vision fram till 2080. Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför kemiska lösningar inom fyra affärsområden: byggande, industriell limning, professionell hygien och konsumentverksamhet. De viktigaste principerna för vår verksamhet är miljöledarskap, närhet och engagemang för framtiden. Vi verkar i 11 länder och har cirka 1 000 anställda. www.kiilto.com

Gillar du långsiktig försäljning med målet att optimera kundens Produktionsprocesser? Då kanske du är vår nya Tekniska industrisäljare i region Norr. Läs mera nedan kring tjänsten.

Ansvar och Arbetsuppgifter

Som teknisk industrisäljare i norra Sverige erbjuder du ett komplett sortiment av limprodukter till producerande företag inom framförallt Pappers- och Förpackningsindustrin, Trä- och Möbelindustrin samt Strukturelement/Structural Bonding. Försäljningsorganisationen inom affärsområdet industri består av tre personer stationerade i region Norr, Mellan och Syd.

Som teknisk industrisäljare fokuserar du på att utveckla samarbete med såväl befintliga som nya kunder inom din region. Försäljningen är av långsiktig problemlösande karaktär vanligtvis via produkttester, med målet att optimera kundens produktionsprocesser. Ansvaret inkluderar såväl egen bearbetning hos större kunder samt försäljning via återförsäljare. Arbetet innebär kontinuerligt resande inom ditt geografiska område därav är körkort B ett krav. Norra regionen är det geografisk området från Söderhamn och norrut.  Du är bosatt inom ditt område och utgår från ditt hemmakontor alternativt kontoret i Örnsköldsvik.

Kompetenser och Erfarenheter

Vi söker dig med tidigare erfarenhet av tekniskt inriktad industriförsäljning. Du har en god förståelse av produktionsprocesser inom någon eller några av våra kundgrupper. Meriterande är erfarenhet inom kemikaliebranschen där produkttester varit ett naturligt inslag. Framförallt är du en affärsman, som drivs av nykundsbearbetning och har ett självständigt driv och ansvar på fältet. Vi tror att du är en nyfiken relationsbyggare med en teknisk utbildningsbakgrund som trivs i mötet med olika kundgrupper.  Ett krav är att du kan kommunicera på svenska och engelska både muntligt och skriftligt.

Erbjudande

Välkommen till ett välmående tillväxtföretag som investerar i sin personal genom bland annat interna utbildningar, kurser och friskvårdsbidrag. Kiilto har en platt organisation som präglas av entreprenörsanda med högt i tak och en stor dos av arbetsglädje. Vi är ett företag i förändring och ser gärna att du påverkar via egna idéer. Du får arbeta med ett brett och konkurrenskraftigt produktsortiment som ligger i framkant gällande miljö och hållbarhet.

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidare

Arbetstid och lön

Dagtid. Lön enligt överenskommelse.

Övrig information

I denna rekrytering samarbetar Kiilto med OnePartnerGroup, dina ansökningshandlingar i form av cv och personligt skickar du in via onepartnergroup.se. Observera att urvalet sker löpande senaste ansökningsdag är 2020-11-16. Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kan du kontakta Malin Vedman, 0660–689 602.

Välkommen med din ansökan!