We are looking for a Laboratory Engineer to work in Örnsköldsvik, Sweden

Kiilto är ett familjeägt företag från Finland etablerat 1919 med en uttalad vision fram till 2080. Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför kemiska produkter och tjänster inom fyra affärsområden: bygg, industriell limning, professionell hygien och konsumentverksamhet. De viktigaste principerna för vår verksamhet är miljöledarskap, närhet och engagemang för framtiden. Vi verkar i 11 länder och har cirka 1 000 anställda. I vårt Promise to the environment ingår målet att vara koldioxidneutrala 2028.

Nu i november fusionerades TM Progress med Kiilto för att kunna erbjuda kunderna en bredare och mer omfattande portfölj av produkter och tjänster och vårt nya bolagsnamn är Kiilto AB. Vi behöver nu komplettera vårt redan kompetenta team med fler duktiga medarbetare.

Till vårt laboratorium för produktutveckling och produktkvalitet i Örnsköldsvik söker vi en:

Laboratorieingenjör

Du kommer att jobba med utveckling och kvalitetssäkring av kemiska byggprodukter, i huvudsak cementbaserade lågalkaliska avjämningsmassor, ett område där den svenska marknaden är tekniskt och miljömässigt världsledande. Denna befattning är en viktig del i arbetet att ytterligare utveckla våra produkter inom hållbarhet och kvalitet.

För att trivas är det viktigt att gilla laboratoriearbete, att självständigt förbereda och utföra provning och utvärdera resultat, liksom att vara delaktig i projekt och utredningar. Du är duktig på att analysera information och trivs med att använda din kunskap för att lösa dina arbetsuppgifter, samtidigt som du är nyfiken och vill lära och utforska nya uppgifter.

Vi söker dig som har god erfarenhet av praktiskt laboratoriearbete och starkt intresse för kemi. Akademisk utbildningsnivå inom kemi är viktigt för att kunna förstå cementkemi och egenskaper hos kemiska byggprodukter. Tjänsten innebär goda möjligheter att få driva produktutvecklingsprojekt i samarbete med många delar av koncernen och utveckla unik kompetens i internationell miljö.

Vi erbjuder bra anställningsvillkor med kollektivavtal, förmånligt friskvårdsbidrag, hälsoundersökningar och härliga kollegor. Örnsköldsvik ligger i vackra Ångermanland med havet och vacker natur runt hörnet. https://www.youtube.com/watch?v=qOEmJT-FFsY

Vill du veta mer om tjänsten ringer du till Peter Forsberg, chef för forskning och utveckling på 070-299 94 45 eller email till peter.forsberg@kiilto.com. Ansökan skickar du med CV senast 4 december 2020 här.

Vi arbetar i enlighet med Kiiltos rekryteringsprocess och hanterar alla kontakter gällande ansökan till tjänsten med fullständig sekretess. Videointervjufrågor kan förekomma och anställningsintervjuer sker löpande.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om oss:

Kiilto AB har huvudkontor och produktion i Örnsköldsvik. Produktion återfinns även i Hallstahammar och i Stockholm finns säljkontor samt centrallager. Utöver detta finns ett flertal lokala säljkontor runt om i landet. I Sverige omsätter bolaget 400 miljoner SEK och har ca 50 anställda.

Läs mera om koncernen www.kiilto.com

Läs mera om företaget www.kiilto.se