We are looking for a Data Controller

Haluatko työskennellä osana dynaamista Business Controlling tiimiä ja toimia osana merkittävää ERP-hanketta? Nautitko talouden kehitysprojektien ja datanhallinnan parissa työskentelystä? Löytyykö sinulta kykyä valjastaa laadukas ja tarkoituksenmukainen data liiketoiminnan kilpailuvaltiksi? Mikäli vastasit kyllä, saatat olla etsimämme Data Controller!

Etsimme nyt muutoksesta ja uuden luomisesta innostuvaa Data Controlleria liittymään osaksi Kiillon Business Controlling tiimiä. Tehtävässäsi analysoit, kontrolloit ja kehität Kiillon datan laatua, osallistut kuukausiraportointiin sekä kehität raportoinnin ja budjetoinnin prosesseja ja työkaluja. Lisäksi toimit tärkeänä osana käynnistyvää ERP-muutoshanketta osallistuen muutoshankkeen suunnitteluun. Toimit tiiviissä yhteistyössä eri toimintojen kanssa, niin Suomessa kuin myös kansainvälisellä tasolla.

Työtehtäviisi kuuluu:

• Datan laadun jatkuva analysointi ja kehittäminen

• Raportointiprosessien kehittäminen ja automatisoiminen hyödyntäen QlikSense työkalua

• Kuukausiraportointiin osallistuminen

• Budjetointijärjestelmän käyttöönottoprojektiin sekä budjetointiprosessiin osallistuminen

• ERP-muutoshankkeen nyky- ja tavoitetilan määrittäminen,toiminta- ja tietomallien rakentaminen, yhtenäisten dataprosessien luominen, datan omistajuuden määrittely, muutosten viestintä ja jalkauttaminen

Kiilto tarjoaa sinulle:

• Kansainvälisen, matalahierarkisen ja vahvasti eteenpäin katsovan organisaatiokulttuurin; Kiillon toiminnan ydinajatuksia ovat ympäristöjohtajuus, läheisyys ja sitoutuminen tulevaisuuteen

• Monipuolisen ja vastuullisen työnkuvan sekä tilaisuuden vaikuttaa aidosti siihen, miten dataa hyödynnetään Kiillon tulevaisuuden toimintaympäristössä

• Dynaamisen ja innostuneen projektitiimin, joka tukee sinua onnistumaan tehtävässäsi

• Arkea sujuvoittavan liukuvan työajan sekä joustavat etätyökäytännöt

• Kattavat henkilöstöedut, kuten hyvinvointiasi tukevat erinomaiset liikuntamahdollisuudet ja työterveysedut

Sinulta odotamme:

• Aiempaa kokemusta talousfunktiossa ja muutosprojekteissa työskentelystä

• Proaktiivista, analyyttista ja itsenäistä työskentelyotetta sekä ongelmanratkaisukykyä

• MS Excel ja BI/analytiikkatyökalujen osaamista. Vahvaa ymmärrystä ja näkemystä datan hallinnasta, tietoarkkitehtuurista sekä näihin liittyvistä prosesseista

• Kykyä sitouttaa eri tahoja hyödyntämään dataa tavoitetilan mukaisesti sekä taitoa keskustella sujuvasti liiketoiminnan edustajien kanssa

• Sujuvaa suomen ja englannin kielen osaamista

• Vahvoja yhteistyö- ja viestintätaitoja

Lisäksi eduksi katsomme:

• Osaamisen ja kokemuksen tietovarastoinnin parissa toimimisesta

• Tehtävää tukevan koulutustaustan

• Kokemusta tuotannollisesta ympäristöstä

• Kokemus talouden suunnittelutyökaluista

Tässä tehtävässä työllistyt suoraan Kiillolle ja pääset osaksi yli satavuotista kotimaista kasvutarinaa. Työsuhde on toistaiseksi voimassa oleva. Työskentely tapahtuu joustavin etätyökäytäntein Turun tai Lempäälän toimipisteessä.

Oletko etsimämme dataosaaja?

Lähetä CV:si tai LinkedIn-profiilisi sekä vapaaehtoinen motivaatiokirjeesi PDF-muodossa viimeistään 12.11. mennessä aTalentin hakujärjestelmän kautta. Voit halutessasi mainita hakudokumenteissasi myös palkkatoiveesi ja aikaisimman mahdollisen aloituspäivän. Huomaathan, ettemme vastaanota hakemuksia sähköpostitse, vaan käsittelemme ainoastaan hakujärjestelmän kautta saapuneet hakemukset. Hakuprosessia ja aikatauluja koskeviin kysymyksiin vastaa Rekrytointipäällikkö Tittamari Bilund (tittamari.bilund@atalent.fi).

Hae nyt

Kiilto on kasvava yli satavuotias suomalainen perheyritys, jonka visio on vuodessa 2080. Kehitämme, valmistamme ja myymme kemianteollisuuden ratkaisuja neljällä eri liiketoiminta-alueella, joita ovat rakentaminen, teollisuuden liimat ja palonesto, ammattihygienia sekä kuluttajatuotteet. Kiillon toiminnan ydinajatuksia ovat ympäristöjohtajuus, läheisyys ja sitoutuminen tulevaisuuteen. Kiilto toimii yhdeksässä maassa ja työllistää yhteensä lähes 800 henkeä. Vuonna 2022 Kiillon liikevaihto oli noin 260 miljoonaa euroa.www.kiilto.fi