KiiltoClean AS, Norway, is looking for a Marketing Manager

KiiltoClean AS (tidligere Antibac AS) ble i mars 2019 en del av finske Kiilto Family Group, et familieeid selskap etablert i 1919. Hos Kiilto forplikter vi oss til å bygge en fremtid som er bærekraftig, trygg og ren. Med vår 100 års lange historie og en visjon frem mot 2080, skiller vi oss fra konkurrentene. Vårt langsiktige mål gjør oss trygge på å utvikle hygieneløsninger for fremtiden. Målet er å bruke vår kompetanse og bidra til en mer bærekraftig fremtid for miljøet.

Kiilto utvikler, produserer og markedsfører kjemiske industriløsninger og opererer i fire forretningsområder: bygg, industrielle bindings- og hygieneløsninger, profesjonell rengjøring og hygiene, og forbrukerprodukter. Kiilto og dets datterselskaper opererer i 12 land, og sysselsetter rundt 1000 mennesker, der velvære og kompetanse er avgjørende for vårt arbeid på vegne av våre kunder. I 2019 utgjorde selskapets netto omsetning rundt 220 millioner euro.

KiiltoClean AS produserer og selger hygieneløsninger på det nordiske markedet, og er markedsleder på desinfeksjons- og hygieneløsninger i Norge med Antibac®. Vi har 14 ansatte i vår norske organisasjon og en omsetning på rundt 110 millioner kroner i 2019. Vi er et internasjonalt selskap med ambisiøse vekstmål for fremtiden som inkluderer flere spennende og store lanseringer av Kiilto Pro sortiment innen industri, kjøkkenhygiene og renhold.

Vi søker etter en dedikert og operativ markedssjef som får det overordnede ansvaret for å gjennomføre og lede selskapets markedsaktiviteter, og styrke og utvikle merkevarene Antibac® og Kiilto Pro i Norge. Antibac® er markedsleder på hygiene og desinfeksjon, og i tillegg har vi nylig lansert Kiilto Pro produkter i Norge for kjøkkenhygiene og renhold.

Du er proaktiv og skaper engasjement og aktiviteter rundt selskapet og våre merkevarer innen B2C og B2B. Vi ser etter deg som er initiativrik og fremoverlent, og som trives i et fartsfylt miljø. Du må klare å løfte blikket og se fremover, samtidig som du deltar i det daglige operative arbeidet. Du er opptatt av å begeistre og levere bedre enn forventet, og du er ikke redd for å ta i et tak.

Kompetanse, egenskaper og erfaring vi ser etter:

• Høyere utdannelse innen markedsføring og minst 5 års erfaring innen markedsføring, merkevarebygging og kommunikasjon innen B2B og B2C.

• Dokumenterte resultater i tidligere stillinger
  • Solid erfaring med Account based marketing og digital markedsføring
  • Meget god evne til å planlegge, organisere og gjennomføre aktiviteter
  • Pragmatisk, strukturert, løsningsorientert og serviceinnstilt
  • Utadvendt, initiativrik, kreativ og evne til å skape begeistring
  • Meget gode datakunnskaper;
    • Solid innsikt og erfaring i bruk av digitale plattformer, WordPress og sosiale medier
    • Planlegge og gjennomføre digitale kampanjer
    • Office (Excel, Power Point)
    • InDesign er en fordel, men ikke noe krav

• Positivt med bransjeerfaring fra hygiene/ renhold, men ingen krav.
  • Svært god fremstillingsevne i norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig
  • God teft for å formulere tekst og utarbeide innhold

Vi tilbyr deg et godt arbeidsmiljø med gode muligheter til å påvirke ditt daglige arbeid med varierte og spennende oppgaver med markedsavdelingen. Du vil være en del av markedsteamet i konsernet, og jobbe tett med kollegaer i de andre nordiske landene. I tillegg vil du jobbe tett med salgsteamet og daglig leder i selskapet i Norge. Reisevirksomhet i inn- og utland må påregnes.

Stillingen rapporterer til daglig leder i Norge.

Send søknad snarest og senest innen 26. april 2020. Alle søknader og henvendelser behandles konfidensielt. Videointervju vil bli benyttet i første seleksjonsrunde.

Ved spørsmål, ta kontakt med Brand manager Ann Mari Østtorp på mobil + 47 940 09 501 eller per mail ann.mari.osttorp@kiilto.com eller Daglig leder Henrik Skibrek på mobil +47 932 49 025 eller pr.mail til Henrik.Skibrek@kiilto.com

Se våre nettsteder for mer informasjon om Kiilto og Antibac.